Blog zaměřený na miniPC , TV příjem - DVB-T/T2 a satelit.

NÁVOD FERGUSON ARIVA T265 H.265 HEVC 2.část

25. května 2018 v 14:29 | memo |  NÁVODY
4. Dálkový ovládač
Vzhledem ke snaze o standardizaci zařízení značky Ferguson většina přístrojů používá univerzální RCU240 dálkové ovládání. To znamená, že ne všechny tlačítka jsou používaná tímto modelem !

Zapnutí přijímače nebo přepnutí do pohotovostního režimu. F1 Přepínání mezi TV nebo rádio.
F2 Přidání nové události do plánu nahrávání.
F3 Změna rozlišení obrazu. Existují 576i, 576p, 720p, 1080i, 1080p F4 Zoom

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0 Zvolit kanál číslo ze seznamu kanálů.

NFO Zobrazí informace o aktuálním programu. QUIDE Zobrazí elektronického programového průvodce.
Nastavení úrovně hlasitosti (tišeji, hlasitěji) .

Povolit nebo zakázat zvuk.
Přepnutí na další nebo předchozí kanál.
Navigace v menu přijímače.

Potvrzení změny.
Přechod do seznamu kanálů.
MENU Zobrazení hlavního menu na obrazovce.
BACK Vracíte se k předchozímu sledovanému kanálu.
Návrat do předchozího podmenu nebo opuštění menu.

TEXT Zapne teletext na obrazovce ( pokud existuje ). AUDIO Přepnutí verze zvukové stopy ( pokud je k dispozici ). SUB Zapnout nebo vypnout titulky ( pokud jsou k dispozici ). FIND Rychlé vyhledávání kanálů podle písmen.
Tlačítka pro ovládání nahrávání, přehrávání a posun
režim Časovače.
PVR Přístup k multimediální a video tak dlouho, dokud je připojeno paměťové zařízení USB.

FAV Zobrazí seznam oblíbených kanálů.
Přeskočí několik míst dolů nebo nahoru.
RATIO Změna poměru stran 16: 9, 4: 3, atd.

EDIT Úprava parametrů kanálů a antény.

4.1 Instalace baterií

Odstraňte kryt přihrádky na baterie na zadní straně dálkového ovládání, posuňte jej dolů a dáte ji stranou. Vložte dvě baterie AAA (R03) dle uvnitř nakreslených pólů + / - tak, jak je uvedeno.
Nemíchejte staré a nových baterie a nebo různé typy. Nasaďte kryt baterie. Posuňte víko, dokud nezapadne.

5. Přední panel

6. Zadní panel

ANT IN : Vstup koaxiálního kabelu z pozemní antény.
LOOP OUT : Výstup (smyčka) pro další přijímač. Nejedná se o modulátor.
HDMI : Výstup digitálního obrazu a zvukový výstup pro připojení HDTV.
USB : Port pro připojení externího paměťového zařízení USB.
AV : Analogový audio-video
SPDIF : Optický digitální audio výstup
DC 5V : Napájení

7. Připojení digitální pozemní antény

Neexistuje žádná speciální anténa pro DVB-T. Pro příjem digitální televize, můžete použít stejnou anténu jako pro příjem analogové TV. Není třeba měnit ani instalaci antén. Nicméně, je potřeba zkontrolovat kvalitu a stav stávají instalace, která byla dosud použita pro příjem analogové TV. Problémy s příjmem může být případě, že antény nebo anténní systémy jsou již velice staré. Doporučuje se použít směrové antény se zesilovačem v závislosti na konkrétní situaci či místo instalace může použít i symetrizační člen. Pokojové antény lze použít pouze v oblastech s vysokou intenzitou signálu.
Anténa by měla být zaměřena na nejbližší vysílač, který vydává vysílání digitální televize DVB-T.

8. Připojení přijímače

Následující obrázky ukazují připojení kabelů pro TV a další související elektrická zařízení. Pokud budete potřebovat pomoc při připojování jednotlivých zařízení, obraťte se na místního servisního technika.

Před zapojováním nebo výměnou kabeláže, odpojte přijímač od sítě !!!

Poznámka: Dostupnost a typ připojení závisí na modelu přijímače! Ne všechny tyto propojení se týkají vašeho přijímače!

8.1 Připojení pomocí HDMI kabelu (doporučeno)

1. Připojte anténu do ANT IN přijímače.
2. Připojte kabel HDMI k výstupu přijímače a televizi.

Připojení kabelu HDMI umožňuje získat co nejlepší kvalitu obrazu.

Pokud máte TV se vstupem a výstupem HDMI, který pdoporuje přenášení zvuku HDMI, připojte jej pomocí dvou HDMI kabelů. Stejně jako na následujícím obrázku : Jeden kabel do zesilovače a druhý ze zesilovače do TV.

8.2 Připojení pomocí kabelů AV

1. Připojte anténu k AV receiveru.

1 - GND (zem)
2 - Video
3 - Pravý kanál
4 - Levý kanál

8.3 Připojení audio systému

Digitální zvuk (včetně prostorového zvuku, pokud je vysílán) lze získat sloty SPIDF.

8.4 Připojení externího paměťového zařízení

1. Přijímač podporuje všechny typy pevných disků s vlastním napájením. Jedinou podmínkou je, že pevnéný disk má jeden formát NTSF (doporučeno) nebo FAT32.
2. Doporučujeme, abyste jste pravidelně archivovali data na osobním počítači. Velký počet souborů a nahrávek mohou zpomalovat práci s přijímačem (pomalé načítání seznamu souborů).

8.5 Připojení jiného přijímače

Další přijímač můžete připojit přes smyčku. Uvědomte si však, že ve stejný čas může pracovat pouze jedno zařízení! Současné zapnutí oba mohou vést k trvalému poškození

Poznámka:

Smyčka (LOOP) je jen průchodka signálu digitálního pozemního televizního vysílání, ne modulátor, a tak přijímač nebude vysílat dekódovaný obraz (DVB-T a USB) ve formě analogového signálu na tento konektor.

PRVNÍ KROKY

1. Zasuňte zástrčku přijímače a dalších přídavných zařízení do elektrické zásuvky.
2. Zvolte zdroj AV signálu vaší televizi.
3. S pomocí instalované antény dokončete vyhledávání kanálů pomocí jednoho z dostupných režimů.

Poznámka:

Zkontrolujte pečlivě propojení všech anténních kabelů a propojení audio/video před připojením přijímače do elektrické sítě!

Pokračování příště v NÁVOD FERGUSON ARIVA T265 H.265 HEVC 3.část